Temuka - Reisverslag uit Temuka, Nieuw Zeeland van Cees en Ria Diepen - WaarBenJij.nu Temuka - Reisverslag uit Temuka, Nieuw Zeeland van Cees en Ria Diepen - WaarBenJij.nu

Temuka

Blijf op de hoogte en volg Cees en Ria

24 December 2018 | Nieuw Zeeland, Temuka

22-12
Rustig aan gedaan en naar de markt in Geraldine. Lopen we daar langs de weg en horen opeens Cees Ria!! Was het Leesa, zij was inkopen aan het doen. En ze herkende ons van de foto´s. Dat was natuurlijk erg verrassend. Zo hebben we dus al een beetje kennis gemaakt op straat. Omdat Leesa pas s middags huis zou zijn gingen we met de Camper richting Blanswood naar Peels Forrest.
Toen het begon te regenen, zijn we richting Temuka gereden en werden we welkom geheten door Richard en Leesa. Later zou Anne komen. Die was nog onderweg van haar werk.
Ook kwamen de zonen van Leesa, Lyam, Morgan en zijn vriendin Lydia. En de dochters (Emma en Chloe) van Richard de er ook nog bij. Het was een gezellige drukke boel.

23-12
We waren smorgens al vroeg wakker in onze campervan. Die staat naast het huis van Leesa en Richard. En we mogen via de achterdeur naar binnen voor de badkamer, heerlijk. Na een ontbijt gaan we op stap met de auto van Anne, een rondje door de omgeving rijden. O.a. he vliegtuig van Richard Pearse, die volgens de nieuw zeelanders de eerste was die kon vliegen, dat was in 1903. Met een eendekker van Bamboe, aluminium en canvas. Daar is een standbeeld van gemaakt. Ook nog naar de brandweerkazerne gelopen waar Richard de Chief van is. Boodschappen gedaan en heerlijk gegeten. Sávonds een spelletje kaarten geleerd. Five Crows, met de mededeling: Love goes out the window! Oftewel ieder voor zich en het mes op tafel, dat was lachen en gingen nog laat naar bed

24-12
De start was hetzelfde alleen werden we vandaag door de zon ons bed uitgeprikt. De hele dag volop zonneschijn. En vandaag werden de laatste boodschappen gedaan voor de kerst. We gingen daarvoor naar Timaru. Een leuk stadje een kwartiertje hiervandaan. En een leuk uitstapje naar Caroline Bay, het strandje en speelveld gebeuren. Vanavond de kerstnacht en gaan we BBQen.
Voor iedereen een fijne kerstdagen toegewenst!!

• 24 December 2018 - 11:15

Jannie Ligthart:

Hele fijne kerstdagen toegewenst en tot binnenkort op het oliebollen eetfestijn!
    Dikke zoen, Stefan en Jannie

• 24 December 2018 - 11:19

Atie Van Meel:

Wat toevallig dat Leesa jullie op de markt al spotte ,fijn om zo welkom te zijn. Geniet van de kerstdagen met de familie en BBQen met de kerst is ook om nooit te vergeten.
    Lieve groetjes voor allemaal. Kees en Atie

• 24 December 2018 - 12:41

Jos En Mirjam:

Wat hebben jullie toch een mooie reis; we genieten van jullie verslagen. Bij jullie al kerst

• 25 December 2018 - 12:58

Peter En Marian:

Wat mooi Cees en Ria en wat een bekende namen en plaatsen.
    Prachtig om zo met jullie mee te reizen.
    Doe Leesa en Anne veel groeten van ons en hele fijne kerstdagen met elkaar!!
    Groetjes van Peter en Marian

• 30 December 2018 - 15:17

Co En Lia Smit:

Jullie reis zit er bijna op we hopen dat je er volop van genoten hebt, mede ook door het familie bezoek wat in de planning stond. Een prettige en goede terugreis gewenst en een veilige thuiskomst naar Holland.

groetjes Co en Lia.

• 31 December 2018 - 06:29

Rob En Erna:

Weer bijna thuis! Rust lekker uit! Nu lekker nagenieten van de mooie reis!