Moeraki, Mount Cook, Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Cees en Ria Diepen - WaarBenJij.nu Moeraki, Mount Cook, Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Cees en Ria Diepen - WaarBenJij.nu

Moeraki, Mount Cook, Geraldine

Blijf op de hoogte en volg Cees en Ria

21 December 2018 | Nieuw Zeeland, Geraldine

19-12
Op tijd maar met regen vertrokken naar Moeraki Boulders. Dat zijn perfecte ronde gladde keien van verschillende formaten. Sommige hebben een omtrek van 4 meter. En liggen alleen hier, het was erg rustig op het strand. Daarna lekker bij de open haard in het restaurant een bakkie gedaan. We hadden het koud gekregen en waren erg nat geworden. Daarna door naar Lake Aviemore en Lake Benmore, na een tip van Ruud, die heeft daar een maand gewerkt bij de waterkrachtcentrale. Het werd gelukkig droog en kwamen we onderweg een bordje tegen met Clay Cliffs 10 km left. Geen idee, maar wel nieuwsgierig wat het was natuurlijk. Eerst een smal weggetje, toen nog 5 km over een gravelpad. Daar kwamen we voor een hek te staan, die moest eerst geopend worden en we moesten 5 dollar in een potje doen. Nog 4 km over een nóg beroerder pad en 20 minuten lopen, kwamen we voor een bergen van klei te staan, haha, kijk maar op de foto´s. Daarna gelijk doorgereden naar een camping in Twizel.

20-12
Vanmorgen was het droog en bewolkt, beetje jammer want we gaan naar Mount cook. De Hooker Valley Track lopen. Deze duurt ruim 3 uur en gaat over paden en hangbruggen door de vallei. Dat is voor ons een flinke wandeling. Temeer dat wij natuurlijk overal een foto van willen maken. Onderweg hoorden we gerommel en dachten aan onweer, maar dat is het verschuiven van het ijs van de gletsjer. Heel bijzonder allemaal. Onderweg Langs de route van Lake Pukaki kwamen we een veld met lavendel tegen en een winkeltje waar ze produkten verkochten, daar moest Ria natuurlijk even heen. Door naar Lake Tekapo voor een overnachting op de camping, dachten we, alles vol. Dat was de eerste keer dat we bot vingen. We reserveren namelijk niets we zien het wel. Dus toen moesten we verder rijden en dat lukte ook weer.

21-12
We werden wakker op een camping in Fairly, klein rustig stadje. Lekker uitgeslapen en alles even lekker opgeruimd. En doorgereden naar Geraldine waar we lekker geshopt hebben. Smiddags begon het weer te regenen en de vooruitzichten zijn niet al te best. Heerlijk boekje gelezen, want daar zijn we eigenlijk nog niet eens aan toe gekomen. En zelfs de kachel aangezet. De temperatuur komt niet boven de twee cijfers uit tenminste. En de kerstversiering opgehangen in de Camper, voor het sfeertje haha. Morgen gaan we naar Leesa en Ann. En kennismaken met de familie. We hebben er zin in.

• 21 December 2018 - 12:03

Brenda:

Hahaha die lampjes in de camper!

• 22 December 2018 - 08:37

Atie Van Meel:

Ria had Cees de stoel voor je neer gezet, zijn bloem tussen de lavendel? Wat is het toch geweldig om jullie zo te volgen.
    Dikke kus Atie

• 22 December 2018 - 13:21

Annie:

jammer dat jullie niet zo mooie weer hebben hier is het om en nabij 10 graden
    voor de rest alles ole ik wens jullie daar mooie kerst dagen met de familie
    groetjes van mij

je moeder